Avramlingar!

hittar inte på något roligt att skriva om så tänckte skriva om alla mina avramlingar, haha! 
Man säger ju att desto mer man ramlar av desto mer erfarenhet får man.
 
1. Första gången jag ramla av var när jag red på helgesta och vi skulle hoppa, jag red jojo och så kom vi i galopp mott ett hinder och vi hoppasde men ramla av direkt efter vi hadde kommit över, sen fick jag hoppa upp direkt och vi fortsatte lektionen.
 
2. Andra gången jag trilla av var på kimsta och det var på Godi jag hadde ridit honom länge och sen så sista gången så var det halt på banan och han halka satt han ramla över mig, men jag klara mig och jag satte upp direkt och vart inte rädd.
 
3. Tredje gången var på Blesa vilket var första gången jag red henne, vi skulle rida upp för en kulle i galopp och jag tappade balansen i slutet och ramlade av, och blesa brukar vara en sån som springer hem men som tur var så stanna hon och jag kunnde lungt gå fram till henne och sitta upp igen.
 
4. Fjärde gången var också på Blesa fast det var inte en avramling precis utan jag mera åkte av henne i skritt för hon skulle klia sig och jag var inte bered, haha!
 
5. Femte gången jag ramla av var också på Blesa fast barbacka första gången på henne, vi skulle trava och hon har väldigt snabb trav så jag var inte bered i hörnan så jag ramla av och fick sätta på en sadel på henne efter det och då gick det mycket bättre.
 
Sen mins jag faktiskt inte någon mer gång men kommer väll säkert på flera gånger när jag väll har publicerat, haha!
Ha en härligt Fredag!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback