Saga

Saga eller Flissan som hon hette när jag köpte henne är en grå vit fläckig dvärgväder som älskar att gosa och hoppa! Hon och hennes syster Candy som kom från samma kul på 3 stycken födes runt maj april, det var även en liten kille som såg presis ut som Candy som föddes i samma kul. Vi hämtade dem runt början av juni och då var dem så små att dem kom igenom smala rör som vi brukade göra gångar av, Nu är dem aldeles förstora för det! Saga är min lila ögonsten och vi har gjort jätte mycket roliga saker tillsamans! Jag har tagit med henne till kompisar många gånger för att hoppa och hon har tyckt det varit grymt kul! 
Saga är en sån här kanin som inte stressar upp sig i onödan utan är väldigt lugn och trygg i sig själv medans hennes syster har väldigt bråtom med allt, haha! 
Det tråkigaste minet med saga var för ungefär två år sen när vi fick reda på att hon hadde fåt en lever sjukdom och hon hadde dåliga lever värden och var väldigt smal, vi fick ge henne medicin under 10 dagar tror jag att det var och sen gick vi sammtidigt in och vägde henne varje dag för att se sat hon gick upp i vikt. Som tur var vart hon friskt sen och efter det vart hon ännu mer gosig för att jag hadde hålt på med henne mycket under den perioden! 
Det bästa saga vet är att äta banan och sen gillar hon att ligga och sova i mitt knä på sommren medans jag läser en bok. Här kommer lite bilder på saga från när hon var liten tills idag!

 
Här är jag och Saga år 2010, bara några veckor gamla plus att jag var väldigt liten! haha!
 
 
Åå gud vilka små flufmonster dem var har nästan glömt bort hur små dem igentligen är!! *-*
 
 
Här är rören jag prata om.. saga har blivit lite fettare sen dess kan jag ju bara säga.. xD
 
 
 
Sag runt April 2013 när jag hoppade henne hos min kompis, å ja jag vet hon har en dubbel haka! C:
 
 
April 2013
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback