Elsa!

 

Elsa är en liten hund med mycket personlighet, hon har funnits i mitt liv i nio år och hoppas det blir många år till! det första hon gjorde när hon kom hem till oss var att bitta sönder en av mina prinses klännigar som jag hadde, haha! Elsa betyder väldigt mycket för mig och vi har gåt igenom mycket tillsammans. När Elsa var ungefär 2-3 år vart hon biten av en anan hund och efter det har hon inte riktigt gillat andra hundar vilket är väldigt tråkigt. För ungefär två år sen så började elsa plötsligt tappa klor vi åkte till veterinären som gav oss diagnosen SLO det är en klosjukdom som är ganska ovanlig där hunden tappar en eller flera klor oftast alla klor. det värsta för mig var när hon skulle vakna efter operationen att se henne bara liga där på golvet, bara av att se henne så gjorde mig lädsen. men efter att hennes klor börja växa tillbaka och vart återställda mådde hon bara bättre och bättre. jag har gått med elsa på hundkurs i ungefär 6-7 år och hon tycker det är jätte roligt så fort man säger "hundkurs" blir hon helt galen, haha! Vi har även tävlat lite småt i småtävlingar i klubben och så har vi gåt på två lägger! Varje dag sover hon i mitt rum, helst sover hon på mina ben eller presis vid kudden. Hon älskar att leka och så fort man tar fram kopplet blir hon helt galen och tycker det är jätte roligt!
 
 
 
 

 

 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback