Hemma från hundkursen!

Ja nu har jag precis kommit hem från hundkursen och Elsa var riktigt tagad idag endå för att vara 9 år!
(Min lila prinsessa! <3)
Vi började iallafall med att komma ditt och sen sa Jossan att vi skulle göra ett frestyle uppträdande två och två i slutet av lektionen. Jag var med Isa och vi började köra ihop ett program, haha! (vilket gick sådär i början)
Här är en bild på hur det ungefär såg ut, ja ni ser ju att jag är naturbegåvad med att använda paint, haha! xD
 
Nejmen tänckte säga alla steg eftersom nummrena förvirar:
 
Steg 1:  Vi började med att göra ett trix som heter snurra när man ska snurra hunden framför sig i en cirkel. Detta gjorde vi två gånger!
 
Steg 2: Sen så körde vi Kryppa med hundarna rakt fram ungefär mellan fem och tio steg.
 
Steg 3: Vi stannade och gjorde trixet sitt finnt! När man sätter hunden på sidan eller frammifrån och hunden ska ha uppe båda tasarna i luften.
 
Steg 4: Vi körde inkalning i kors men eftersom elsa var lite för på zeltic så började isa ropa in sen ropa jag in strax efter.
 
Steg 5: Vi satte våra hundar på varsin sida gick till varandras hundar sen så kalla vi in våra hundar sammtidigt över hindret elsa vart lite arg ibland på zeltic men anars gick det bra!
 
Steg 6:  sen gick vi på varsin sida av hindret lite framför och ställde oss, och sen buga vi med hundarna!
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback