Vad gör mig stark?

Det som gör mig stark är nog ändå min envishet att om jag gör något stort och viktigt eller om jag vill något så vill jag också att det ska hända! Jag är inte en sån här person som går efter grupptryck utan jag går min egen väg och bestämmer själv hur mitt liv ska se utt.
 
Men sen så finns det ju folk som gillar att trycka ner andra, själv så har jag alldrig varit med om det, men tycker att det är så fel att göra så mot andra, kan inte folk bara vara snälla och glada mot varandra man måste inte gilla allt och alla men man kan täncka på andra i vilket fall!

Men en sak jag har tänkt mycket på är framtiden… vad jag vill göra och vad jag inte vill göra… hur mitt liv kommer se ut om 5-10 år… allt det där är stora beslut som BARA JAG kan svara på själv.

 

Vi kan ju börja från början… gymnasium… hmm… svårt val enligt mig men har minna funderingar och tankar… vill nog gå naturbruk kanske Wången, för en av mina drömmar när jag går sista året i gymnasiet är att åka utomlands under praktiken till en islandshäst anläggning där dem satsar på avel eller turridning… enligt mig skulle det vara så häftigt att se hur det ser ut någon annanstans och inte bara i Sverige, att få se saker ur andra perspektiv hur dem hanterar sina hästar och även lära sig mera engelska!

 En till sak jag tycker är jätte intressant är miljö frågor och hur man kan förbättra världen satt vi kan få en bättre framtid, att förbättra världen är något jag gärna skulle vilja göra! 

Hästar… hästar är nog mitt största intresse och kommer nog alltid att vara det, det kommer iallafall alltid finnas inom mig, min högsta önskan just nu är att få en häst det finns ingen annan dröm som slår den drömmen och jag hoppas att det blir så i framtiden.
Vi får se vad som händer!
 
 
 


Kloka ord från en fin tjej ..kramar från mormor

2013-11-24 | 22:07:05

Kloka ord från en fin tjej kramar från mormor

2013-11-24 | 22:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback