lektionen idag!

Ridlektionen med Prinssesan Dimmalimm:
Ja idag red jag prinssesan Dimmalimm, vi började att fixa iårdning hästarna sen så gick vi ut på volten och gick några varv, sen efter vi hadde gåt några varv så gick vi in på miten och satte upp. presic som föra gången så stak hon inte iväg i trav (eller nån anan gångart) som hon har gjort gångerna inan och då berömde jag henne. Sen började vi gå in på volter i skritt vilket vi alltid gör för att värma upp hästarna, och det gick väldigt bra och hon lysnade på mina skänklar.
Sen efter att vi hadde gjort det började vi göra lite övningar som att vända bakbenen men inte frambenen och att stana och hoppa av ock på, sen travade vi över ett hinder på ena långsidan och töltade på andra långsidan.
Och idag så fick jag äntligen tölten på Dimmalimm som jag har försökt att få men har liksom aldrig riktigt fåt till det men idag fick jag det och vart väldigt nöjd över det.
Sen när jag skulle vända henne genom att hon bara vänder med bakbenen gick inte alls lika bra hon lysnade inte alls och ville bara göra andra saker men några gånger fick jag till det. Traven på långsidan över ett hinder gick jätte bra och hon lysnade hela tiden på mig och det gick jätte bra att stana. Att hoppa på och av gick jätte bra men att stana henne där jag skulle gick mindre bra och jag måste bli bättre på att stana.
Anars så tyckte jag att lektionen vart väldigt lyckad och att det gick väldigt bra idag!
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback