Ridlektion Dimmalimm 19/10

Hadde inte lagt upp et inlägg föra veckan om hur det gick när jag red Dimmalimm men gör det nu istället!
 
Ridlektion Prinssesan Dimmalimm 9år:
Vi började med att hämta hästarna och fixa iårdning dem sen så gick vi in på ridbanan och gick med hästarna några varv innan vi satt upp på hästarna. Hon var jätte duktig när jag skulle skritta igång och lyssnade bra. vi började göra volter på långa tyglar vilket också gick välldigt bra.
Sen efter det så skulle vi hoppa över ett hinder i trav på ena långsidan och på andra skulle vi tölta, det gick bra med traven över hindret och hon var lugn och fin även fast jag behövde göra en volt efteråt. sen att tölta på andra långsidan gick ju inte lika bra men fick till lite tölt iallafall!
Sen gjorde vi ett långt led och den som var längst fram skulle försöka gå långsamt medans den som var längst bak skulle tölta ikapp den längst fram. fick väldigt mycket trav takt dem sista gågerna men första gången gick det bra.
Sen hoppa vi av hästarna och lät dem gå några varv inan vi gick upp och fixa iårdning dem igen!
tycker att jag måste bli bättre på att ta tölt fattningar!
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback