Ridlektion idag!

Ja presis som rubriken säger så har jag varit på ridskolan idag och ridit!
Jag red Prinssesan Dimmalimm som jag har ridit nu ungefär fem gånger :)
 
Prinssesan dimmalimm
är ett brunt sto som oftast testar en i början av lektionen (men dem flesta stona brukar testa en i början) sen resten av lektionen brukar gå bra så länge man vissar att man är ledaren! Hon är väldigt mjuk och lyssnar på skänklarna väldigt bra. Hon är en 4 gångare med mycket fina gångarter och går i form i alla gångarter. Hon är också väldigt pigg och rolig att rida.
 
Lektionen
Det första hon gör när vi går ut på ridbanan var att stoppa ner huvudet i en stor sandhögg som låg mitt på ridbanan hon vart helt sandig på hela mulen, haha!
 när vi hadde sutit upp så började vi med serpentin bågar runt hela ridbanan, vilket inte gick så jätte bra i början för jag fick hjärnsläpp hur man gör serpentin bågar, haha xD men efter ett tag så gick det bättre och hon lyssnade som vanligt jätte bra på mina skänklar.
Efter att vi hadde gåt serpentin bågar ett tag så travade vi runt fyrkant spåret ett tag för att sen gå in på volter i trav, det gick jätte bra och hon gick fint ner i form även i volterna. Om man har en lugn och fin han och använder skänklarna så travar hon på jätte fint och lugnt. Volterna i traven gick jätte bra och hon jobbade på bra. Sen bytte vi varv och travade i det varvet också, vilket också gick väldigt bra!
I slutet så fick vi först skritta på kortsidan sen trava på ena långsidan och efter det fatta en gallop fattning vid andra kortsidan och fortsätta att gallopera på långsidan, första gången styrde jag fel och det vart ingen gallop men andra gången gick det bättre och sen fortsatte det så! 
Jag måste träna mera på att använda skänklarna och göra gallop fattningar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback