lektion Frosti

nu har terminen startat i gång igen där jag rider så jag red min andra lektion igår vilket gick sådär för mig men min ridlärare tyckte Frosti gick jätte bra!  
 
när jag hämta honom i hagen så gick han jätte fint tills han behövde gå igenom en grind som gick till en hage med mindre gräs, då tvärnittan han och försökte vända men fick efter nån minut ut honom till den delen dit han inte ville gå. 
 
efter vi hadde fixat iårdning hästarna så gick vi ner till volten och skrittade igång hästarna från marken en stund sen hoppa vi upp och skritta av dem lite till och vi gick in på mycket volter för att mjuka upp dem i sidorna, Frosti ville inte riktigt gå in på alla volter och ville ibland komma undan genom att gå åt sidan men om jag sa till så lyssna han igen. 
 
Sen började vi med att tölta eller trava på långsidorna och på kortsidorna skulle vi göra en volt. det gick jätte bra när vi var i höger varv han töltade jätte fint om jag var ordentlig att stanna honom innan tölten och börja med halvhalter när han stog still och sen tölta på ena långsidan och på den andra travade han jätte fint med stora steg.
 
Sen i vänster varv så försökte han hella tiden trycka ut sig och i volterna så tryckte han också ut sig men tölten gick fortfarande väldigt bra för förut hadde jag problem att den var passtaktig men det fans ingen passtakt idag!
 
Men han var jätte duktig och sen så gick ju tölten så bra och det är jag jätte glad över att den gjorde så det vart nog endå ett lyckat pass kommer sakna dig när du åker! 
 
 
(gamal bild tagen av vitadrömmarochbusigabarn)
 
 


Ni är så duktiga! :)

Svar: tack! :)
Felicia Bernhardsson

2014-08-17 | 21:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback