Blesa....

Blesa är nog den häst jag har fastnat mest för under dem åren jag har ridit fast hon ändå var 28 år var hon världens roligaste häst att rida hon hadde sån fart och var så pigg hella tiden och älskade att jobba. Hon och jag klickade på en gång och ja hon var speciel fast underbart speciel. Hon vart oftast kallad Blesa Fesa för att hon alltid prutade när man tog upp hennes backhov, haha! 
Men det jag vill säga mest fast jag ändå inte red henne så många gånger kanske bara 10 gånger vilket var för lite för mig för att hon var en så underbar häst är att: 
"jag älskar dig Blesa och hoppas du har det bra i Häst himmlen"
Jag var den sista som red dig i slutet på våren, samma dag halka du i hagen och bröt benet och det var ingenting att göra åt för att du var så gammal så i slutet av våren avled du och jag saknar dig så mitt hjärta!
Även fast du inte var min häst så var du fortfarande så underbar jag vet inte varför men det bara var så att jag fastnade så mycket för dig. Du lärde mig så mycket! 
Bästa minnet med dig var när vi red ut i regnet när jag skulle rida om, och vi skrittade i skogen och det åskade men var fortfarande varmt även fast det regna, Du var så lugn och bara gick på hella tiden, och varje gång vi gallopera eller tölta var en dröm eftersom du var helt underbar i tölten och så snabb oc härlig i galoppen!
Varje minne med dig var underbart och saknar dig med hela mitt hjärta.
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback