Föra lördagens ridning!

Skriver lite gran snabbt om vad jag gjorde föra helgen när jag red!
 
Ridlektion Frosti:
Jag red frosti som jag har ridit ett par gånger nu, tyckte att jag var lite mera bestämd den här gången på vad jag ville göra, det gick jätte bra att leda honom för han gick framåt bra, det svåra var väll början av lektionen men hittils har han krånglat varje gång i början men sen mot mitten och sluttet brukar det gå bättre. 
vi körde först sepentin bågar vilket kanske inte gick så värst bra sen gick vi på fyrkants spåret och gjorde halt övningar vilket kanske gick lite bättre. men deremot när vi skulle in på volter då gick det sämre för han ville bara springa åtsidan så tillslut fick jag tölta honom några varv på fyrkantsspåret för att han skulle lugna ner sig.
efter det gick det bättre och jag kom in i en hell volt med honom sen börja vi trava jag fick litte trav men sen börja Godi gallopera och då fick frosti något ryck att han också skulle gallopera så han kutta på något varv och sen insåg han "men vänta ingen anan galloperar längre?" och då börja vi trava igen.
sen hoppa vi av och gick med hästarna några varv!
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback